پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در جمعه 21 آذر 1394
بازدید : 129
نویسنده : فرشاد سلطانی


:: موضوعات مرتبط: عکس , عکس هایی از طبیعت , ,



ضرب المثل : هرکه بامش بیش برفش بشتر
نوشته شده در سه شنبه 10 آذر 1394
بازدید : 1743
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا

حکایت : 

روزی روزگاری یک حاکم یک کشور به دلیل اینکه جانشینی نداشت به درباریان دستور داد بعد از مردنش اولین کسی که فردای همان روز از دروازه شهر عبور کرد رابه عنوان 

پادشاه آن کشور قارا دهند. اولین کسی که از دروازه شهر عبور کرد گدایی بود که تازه به این شهر آمده بود که با تعجب به درباریان نگاه میکرد  که به او می گفتند تو پادشاه 

این سرزمین هستی. یکماه نگذشته بود با مشکلات زیادی روبه رو شد از جمله مشکلات حمله دوشمن بود . 

 

 

 

ادامه داستان و نتیجه گیری ادامه مطالب ...


:: موضوعات مرتبط: انشاء , ضرب المثل: هر که بامش بیش، برفش بیشتر , ,



توصیف یک روز بارانی
نوشته شده در جمعه 25 آبان 1394
بازدید : 3997
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا

    من انشایم را با نام خدای توانایی شروع می کنم که پدیده های شگفت انگیز مثل باران را آفرید باران مانند کبوتری در طبیعت است که پرواز می کند. ومانند هدیه ای به طبیعت است و در روز های بارانی گیاهان و آسمان و زمین احساس تازگی و شادابی می کنند.

    از پشت پنجره اتاقم به طبیعت خیره شده بودم که ناگهان صدای مهیبی مانند غرّش شیر به گوشم رسید.انگار ابر های سیاه برای رساندن شادابی و تازگی به زمینیان باهم می جنگیدند.نمیدانم کدام یک از آن ها پیروز شد،چون قطره های باران را دیدم که مانند الماس های درخشان به پنجره اتاقم می خوردند.

    صدای نم نم باران مانند ترانه های دلنشین گوشم را نوازش می داد و، پس از تمام شدن باران پرندگان خیس شده را در کنج پنجره دیدم و شب نم ها روی برگ گیاهان در حالسرسره بازی بودند و همچنین رنگین کمان زیبایی در آسمان نمودار شده بود.

 

 

بقیه در ادامه


:: موضوعات مرتبط: انشاء , توصیف یک روز بارانی , ,



زیست شناسی
نوشته شده در یک شنبه 25 آبان 1394
بازدید : 144
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا

  زیست‌شناسی از علوم طبیعی و دانش مربوط به مطالعه جانداران زنده است. این دانش به بررسی ویژگی‌ها و رفتار سازواره‌ها، چگونگی پیدایش گونه‌ها و افراد، و نیز به بررسی برهمکنش جانداران با یکدیگر و محیط پیرامونشان می‌پردازد. زیست‌شناسی شامل موضوعات وسیعی است که دارای تقسیم‌بندی بسیاری از مباحث و رشته‌های مختلف است. از جمله مهم ترین موضوعات آن عبارت از پنج اصل به‌هم‌وابسته است که می‌توان آن‌ها را اساس زیست‌شناسی مدرن نامید:

  1.   سلول‌ها به عنوان واحد اصلی حیات هستند.
  2.   گونه‌های جدید و صفات موروثی، محصول فرگشت هستند.
  3.   ژن‌ها واحد اصلی وراثت هستند.
  4.   ارگانیسم‌ها محیط داخلی خود را برای حفظ یک وضعیت پایدار و ثابت، حفظ می‌کنند.
  5.   موجودات زنده انرژی مصرف می‌کنند و آن را به صورت دیگری تبدیل می‌کنند.

  رشته‌های فرعی زیست‌شناسی به وسیله مقیاسی که در آن موجودات زنده‌ای که قبلاً مطالعه شده‌اند، انواع موجودات زنده مورد مطالعه و روش‌های استفاده شده در مطالعه آنها، تعریف می‌شود: بیوشیمی، مطالعه شیمی اولیه زندگی؛زیست‌شناسی مولکولی، مطالعه فعل و انفعالات پیچیده در میان مولکول‌های زیستی؛ گیاه‌شناسی، مطالعه زیست‌شناسی گیاهان؛ زیست‌شناسی سلولی، بررسی واحدهای ساختمانی همه حیات، سلول؛ فیزیولوژی، بررسی عملکردهای فیزیکی و شیمیایی بافت‌ها، اندام‌ها و دستگاه زیستی هر موجود زنده؛ زیست‌شناسی فرگشتی، بررسی فرایندهایی که تنوع زیستی را ایجاد می‌کنند؛ و بوم شناسی بررسی فعل و انفعالات موجودات زنده در محیط خود.

 شاخه های زیست شناسی ( رده های زیست شناسی)

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , زیست شناسی , ,